tirsdag 23. oktober 2012

To innholdsrike dager!

Heihei! 

Vi har snart vært i praksis i tre dager i tre uker, og dette har vært noen spennende uker! Jeg har lært masse, og fått observert men samtidig også fått delta mye i undervisning. Jeg har ikke tatt så mye bilder disse ukene, men har tatt litt nå de siste dagene. Vi gjør det samme hver mandag, tirsdag og onsdag så har ikke hatt så mye variasjon, men på mandag denne uken skulle vi på tur til en kunster (moren til en elev i klassen). Da så dagen slik ut:

                                                

Været var ikke noe å skryte av, men mine tredjeklassinger tok det med et smil.

                                                

 Engasjerte på vei hjem. De er såpass store, så man slipper klaging på at det er for langt. Jeg tok med meg disse tre jentene å gikk hjem før de andre fordi de var så kalde.

 Da vi kom på skolen kom jeg på at vi kunne ha en lek som heter "Hangman", dette falt i smak og de fant tilslutt ut ordet jeg var på leting etter. 


I dag har også vært en innholdsrik dag. Vi har hatt en varierende dag og lekt masse. Her kommer litt bilder dere kan se på:

Julia (som er på samme praksisplass som meg) leker med barna i storefri.

På tirsdager har vi musikk, vi har da fire forskjellig instrumenter: trommer, kornetter, klarinetter og tromboner. 




Barne oppførte seg ikke som de skulle i musikktimen, så da ble det tilbake til klasserommet for å ha stillelesing det siste kvarteret. 

Aktiv praksiselev! Her lekes det "Lillebror i midten".

Vi fikk lov til å gjøre litt skolearbeid på SFO når barna var ute. Selvfølgelig fornøyde når vi få gjøre litt teori i praksis også!

Siste bildet for dette innlegget. Her er det inneaktivitet på SFO, barna har da vært ute lenge og fått masse frisk luft så da er det godt å kunne slappe av inne med perling, tegne, lese og spille spill.

Dette var litt om mine to dager denne uken. Kanskje litt mange bilder, men det er alltid gøy å se på. 

-Martine


1 kommentar:

  1. Heii så fin blogg. Liker at du har masse bilder og en god tekst som er relevant og passer godt til bildene. Så ut som at du hadde hatt noen fine dager i praksis :)

    SvarSlett