torsdag 14. februar 2013

Aktivitet: bronsealderen

Hei.

Jeg har hatt en aktivitet som foregitt på pc sammen med seks barn, de skulle ha litt selvstendig arbeid hvor de fikk litt hjelp med meg med å komme i gang. Jeg skrev to setninger til hvert barn som de skulle skrive inn på pc'en også skulle de finne bilder selv. Når alle hadde gjort det skulle de printe det ut og lime det på en plakat som vi skulle henge opp i klasserommet.

Først startet jeg med å hente de inn på datarommet fra lille fri, allerede da de fikk høre at de skulle inn på datarommet ble de veldig engasjerte og gira. De tok hver sin pc og jeg fortalte dem hva vi skulle gjøre og alle fikk setningene sine. De var veldig konsentrerte og interesserte i det de drev med. Når alle hadde printet ut og de skulle lime på aktiviteten lot jeg de lime litt hvor de ville så det kunne bli "deres egen" plakat, den ble slurvete men den ble slik som de ønsket og de var veldig stolte.

De fortalte meg etter aktiviteten at dette var den morsomste timen de har hatt, og det var veldig positivt. Jeg ville at det skulle være en time samtidig som de skulle ha det gøy så det var veldig bra!

-Martine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar